Asiakaskeskeisyys ja palvelumuotoilu osana toiminnan kehittämistä

1 post 0 new
Log in or register to post comments.

Asiakaskeskeisyys ja palvelumuotoilu osana toiminnan kehittämistä

Ratkaisuarkkitehti, FT Toni Ruokolainen (QPR Software) ja palvelumuotoilija, toiminta-arkkitehti ja MBA- Laurea AMK:n Service Innovation and Design –ohjelman opiskelija Mikael Seppälä (Fitforpurpo.se)  ovat julkaisseet Sytyke ry.n  jäsenlehden uusimmassa numerossa ”Asiakaskeskeisyys ja palvelumuotoilu osana toiminnan kehittämistä” -yhteisartikkelin. 

Heidän mukaansa asiakaskeskeisyyden arvo yritysten ja organisaatioiden menestystekijänä on noussut merkittävästi viime vuosina. Tämän trendin keskiössä on palvelumuotoilun integroituminen muuhun toiminnan kehittämiseen. Palvelumuotoilua tekevät yritykset toimivat jo lukuisilla liiketoiminta-alueilla, ja asiakasnäkökulman huomioiminen tekee tuloaan myös kokonaisarkkitehtuurien kehittämiseen. Ruokolainen ja Seppälä kehottavatkin organisaatiota huomioimaan tuottamiensa palveluiden loppukäyttäjät ja näiden kokemuksensa kokonaisarkkitehtuurissa.

Sytyke ry yhdistää suomalaiset ohjelmistokehityksen ammattilaiset liiketoiminnasta teknisiin asiantuntijoihin. Yhdistyksen muodostavat erikoisalueisiin keskittyvät osaamisyhteisöt, joiden jäsenet välittävät toisilleen omien alojensa syvällisintä tietoa ja tuoreimpia trendejä. QPR on Sytykkeen jäsen.

Lue artikkeli tästä.